Інформація для пасажира

Як придбати найдешевші авіаквитки?

1. Попереднє замовлення авіаквитка.

Бронюючи квитки заздалегідь, можна зекономити до 10-20% від вартості авіаквитка. При цьому, чим швидше Ви придбаєте авіаквитки, тим нижчою буде їх вартість.

2. Авіаквитки у два боки.

Плануючи подорож, необхідно визначитися з датою повернення. Вартість авіаквитка в дві сторони нижча на 30-50%, аніж вартість авіквитків в одну сторону, а потім в іншу сторону. Варто також зазначити, що авіаквитки з відкритою датою повернення також обійдуться Вам дорожче.

3. Вартість авіаквитків в різних авіакомпаніях.

Ціни на авіаквитки в одне і те ж місто в різних авіакомпаніях можуть дуже сильно відрізнятися, при цьому необов'язково вартість авіаквитків авікомпанії в її рідну країну буде нижча, ніж вартість авіаквитка з іншої країни.

4. Гнучкі терміни.

Доволі часто трапляються випадки, коли в один з вибраних пасажиром днів вильоту чи повернення авіакомпанія не має польотів в вибрані аеропорти, чи на цей день розкуплені найдешевші авіаквитки. В даному випадку необхідно переглянути можливість вильоту в інший день. Якщо ж можливості вибору дня немає, то ціни на авіаквитки будуть значно вищими.

5. Правило неділі.

Якщо пасажир повертається не раніше, ніж в найближчу неділю, йому зазвичай надаються дешеві авіаквитки.

Не маючи строгих рамок вильоту і повернення і переглядаючи час від часу найкращі ціни на авіаквитки за потрібним маршрутом, можна купити авіаквитки зі значною знижкою підчас проведення авіакомпанією рекламних акцій.

Професійні оператори, беручи до уваги Ваші побажання, зможуть підібрати Вам авіаквитки за найбільш вигідною ціною. Цілком ймовірно, що в вибрані Вами дати квитків або взагалі немає, або в наявності залишилися тільки найдорожчі з них.

Тільки терплячі, досвічені фахівці підьеруть найзручніший для Вас маршрут– переглянуть місця на рейсах усіх можливих авіакомпаній, на найближчі дати, поставлять на «листок очікування» і т.д. Тому купувати авіаквитки в агенстві (в хорошому агенстві, звичайно ж) зазвичай зручніше, аніж безпосередньо в авіакомпанії.

Як читати авіаквиток ?

Авіаквитки для польотів міжнародного сполучення заповнюються англійською мовою, тому при оформленні авіаквитка потрібен закордонний паспорт пасажира, щоб написання прізвища в авіаквитку співпадала з написанням у паспорті.

Основна для пасажира інформація в авіаквитку знаходиться в наступних графах:

1. Прізвище пасажира (NAME OF PASSENGER) - графа, де вказується прізвище пасажира, і через слеш (символ /) ім'я або перша буква імені пасажира, а також стать (MR, MRS, відповідно МУЩИНА, ЖІНКА). Скорочення CHD або CLD (ДИТИНА) на регулярних рейсах вже не застосовується, залишилося воно лише в чартерах, і то не у всіх. На регулярних рейсах дані дитини зараз пишуть у квиток з повним ім'ям і датою народження, а на бланк ставиться штамп «CHILD».

2. Маршрут (FROM / TO) - у цій графі один під одним вказуються всі пункти відправлення та прибуття, тобто назви міст та аеропортів вильоту / прибуття. Причому, якщо в місті є кілька аеропортів, то після назви міста йде трибуквенний код аеропорту.

3. Перевізник (CARRIER) - тут вказується авіакомпанія, яка здійснює переліт на зазначеній ділянці маршруту. Точніше, її двохлітерний код, який присвоюється будь-якії авіакомпанії в усьому світі. Наприклад, Аерофлот кодується SU, British Airways - BA, Lufthansa - LH.

4. Номер рейсу / клас бронювання (FLIGHT / CLASS) - у цій графі проставляється номер рейсу і клас бронювання, який дещо відрізняється від поняття «клас обслуговування». «Перший клас» обслуговування зазвичай позначається літерами A або F, «Бізнес-клас» обслуговування - C або J, всі інші літери позначають «Економ-клас» обслуговування, причому вони не відображають розміщення в салоні літака, а всього лише спеціальні умови, за якими набувається авіаквиток (можливість повернути гроші за невикористаний політ, можливість відкритої дати і т.д.)

5. Дата (DATE) - дата вильоту, позначається як число і трибуквенне позначення місяця вильоту (наприклад, 15SEP)

січень JAN лютий FEB
березень MAR квітень APR
травень MAY червень JUN
липень JUL серпень AUG
вересень SEP жовтень OCT
листопад NOV грудень DEC

6. Час вильоту (TIME) - час вильоту завжди вказується місцевий.

7. Статус бронювання (STATUS) - у звичайному квитку зазвичай коштує «ОК» - це означає, що місце підтверджене, тобто його наявність в літаку гарантовано. У квитках дітей (до 2-х років), що летить без місця, на руках вказано статус NS (no seat, «без місця»). Якщо ж у квитку у графі «Статуc» проставлені RQ або SA, то реального місця немає, і пасажира посадять на літак тільки в кінці реєстрації, якщо залишиться вільне місце.

8. Норма безкоштовного провозу багажу (ALLOW) - вказується кількість кілограмів, що пасажир має право перевозити безкоштовно. Понад зазначеного ваги багажу можна пронести в салон літака ручну поклажу вагою до 5 кг. Детальна інформація про ручної поклажі, як правило, наведена на обкладинці авіаквитка.

Дані про вартість авіаквитка розміщуються в наступних графах:

9. Тариф (FARE) - тариф за перевезення, зазначений у валюті початку перевезення. Тобто, якщо перший виліт за авіаквитком починається в Римі, то тариф буде в євро (EUR), якщо в Лондоні - то в фунтах (GBP). В Україні всі тарифи прив'язані до долара США (USD).

10. Еквівалент тарифу (EQUIV. FARE PAID) - це тариф, перелічених за курсом долара США, у валюті оплати. В Україні, відповідно, в гривнях.

11. Такси / TAX - тут вказується назва кожної такси (аеропортового збору) в двухбуквенном коді, сума такси вказується в валюті виписки авіаквитка.

12. Всього (TOTAL)- повна вартість авіаквитка в гривнях.

13. Форма оплати авіаквитка (FORM OF PAYMENT) - тут зазначено, яким чином оплачений квиток: CASH - готівкою, INV або INVOICE - безготівкова оплата. У разі оплати кредитною карткою проставляється CC і номер кредитної картки.

Інша інформація

Носить малоінформатівний для пасажира характер і призначена для працівників авіакомпаній, агентів, диспетчерів.

14. Пункт відправлення / призначення (ORIGIN / DESTINATION) - вказується пункт початку перевезення і пункт закінчення перевезення. Тобто, якщо пасажир летить за маршрутом «Київ - Лондон», то це буде відображено як KBP / LON, а якщо «Київ - Лондон - Київ», то KBP / KBP.

15. Для відміток авіакомпанії (AIRLINE DATA) - дані авіакомпанії. Тут, як правило, вказується номер броні авіаквитка.

16. Умови, обмеження перевезення (ENDORSMENTS / RESTRICTIONS) - у цій графі вказуються різні обмеження на перевезення по даному квитку, в залежності від обраного тарифу: умови повернення квитка, можливість перебронювання на іншу дату і т.д. Агент з продажу авіаквитків зобов'язаний проінформувати пасажира про умови тарифу, за яким виписується авіаквиток. Також в цій графі вказується курс перерахунку долару / в гривні на день продажу авіаквитка.

17. Виданий в обмін на (ISSUED IN EXCHANGE FOR) - якщо квиток виписаний в обмін на інший, тобто переписаний, в цю графу вноситься номер «старого» квитка.

18. Додатковий квиток (CONJUCTION TICKETS) - якщо подорож включає в себе більшу кількість перельотів, ніж це можливо вписати в один бланк, квиток виписується на кількох бланках. Номери додаткових бланків вказуються в цій графі. Причому всі ці кілька бланків представляють собою один квиток, і їх не можна викидати до кінця подорожі. Також ця графа заповнюється, якщо разом з пасажиром летить дитина, або при компан’йонських тарифи, в умови якого входить обов'язкове спільне подорож по одному і тому ж маршруту кількох людей.

19. Дата і місце видачі (DATE AND PLACE OF ISSUE) - встановлений «штамп» агентства з продажу авіаквитків, містить назву агентства, коротку адресу, дату продажу, агентом, що виписав квиток.

20. Код туру (TOUR CODE) - службові позначки групових, конфіденційних тарифів.

21. Розрахунок тарифу (FARE CALCULATION) - детальна калькуляція кожної ділянки маршруту.

Як реєструватись на рейс ?

Реєстрація на внутрішні авіарейси починається в аеропорту за 2 години і закінчується за 40 хвилин до вильоту. Час реєстрації зазвичай вказується у квитку. Іноді зустрічається "подвійна реєстрація", яку Ви можете пройти або в аеропорту, або в міському аеровокзалі за 4 години до посадки.

Реєстрація на міжнародні авіарейси починається за 2 години і закінчується за 60 хвилин до відправлення повітряного судна. Проходження паспортного та митного контролю-після реєстрації на рейс. Посадка на літак починається не пізніше, ніж за 20 хвилин до вильоту.

Радимо Вам не спізнюватися на свій рейс та приходити на реєстрацію раніше, так як авіакомпанія в такому випадку залишає за собою право перепродати Ваше місце, і при повному завантаженні салону літака Ви можете залишитися в аеропорту в очікуванні наступного рейсу.

Які максимальні об'єми багажу при авіаперельоті ?

У всьому світі існують обмеження за вагою та кількістю місць багажу, який пасажир має право перевозити. В залежності від класу обслуговування існують різні норми безкоштовного провозу багажу.
Зазвичай пасажиру дозволяється перевозити:

  • В економ класі - 20 кг
  • У бізнес класі - 30 кг
  • У першому класі - 40 кг

Однак у країнах Північної Америки, таких як США, Канада та Мексика застосовується так званий peace-concept, то є обмеження за кількістю місць, там дозволено безкоштовно провозити два місця багажу, причому вага кожного місця не повинна перевищувати 32 кг, а сумарні розміри - 158 см.

Наднормативний багаж оплачується в основному виходячи з наступної вартості 1 кг - 1-2% від вартості найвищої тарифу економічного класу "в одну сторону". Причому ця оплата здійснюється, як правило, в місцевій валюті, якої у Вас може вже не залишитися. Тому напевно варто зважити багаж перед від'їздом в аеропорт.

Також проблеми можуть ховатися в самому багажі, точніше в його складових. Наприклад, якщо Ви вирішите провести в ручній поклажі (багаж, який Ви берете з собою в салон літака) ножі або будь-які інші предмети, потенційно небезпечні для пасажирів і членів екіпажу. Такі предмети будуть вилучені у Вас співробітниками служби безпеки аеропорту і ось тут можуть виникнути проблеми, якщо багаж Ви вже здали, то є речі вже були відправлені для завантаження у літак, працівники аеропорту можуть відмовитися прийняти такі предмети.

У цьому випадку стійте на своєму і вимагайте відправити вилучені у Вас на огляді предмети через членів екіпажу.

Ну і врешті-решт варто нагадати про самому болючих питаннях для всіх аеропортів усього світу - це втрата багажу і злодійство. На жаль користуючись послугами будь-який, навіть найбільш надійного авіакомпанії, Ви не застраховані від того, що Ваш багаж втратять або украдут. Авіакомпанії та наземні служби намагаються боротися з цими проблемами, але ця боротьба йде зі змінним успіхом.

Виходячи з цього, ми б порадили Вам уважно поставитися до питання "що здавати в багаж, а що брати з собою", так як авіакомпанії встановлюють ліміт страхового покриття і якщо у Вас украдут наприклад ювелірні вироби на кілька тисяч доларів, Вам буде досить складно отримати ці гроші з авіакомпанії або наземних служб.

Харчування на борту літака

Під час польоту важливе місце займає процес прийняття їжі. Це одина з небагатьох і напевно найприємніша розвага на борту літака.

Відповідно класам обслуговування розділяється і харчування. Так, наприклад, у першому класі Вам запропонують вибрати блюдо і напої з великого меню, в бізнес класі також пропонується меню, але більш обмежене і врешті-решт в економічному класі Вам запропонують кілька варіантів "комплексних обідів".

Незважаючи на це в будь-якому класі можна замовити спеціальне харчування. Існує багато його видів: зі зниженим вмістом цукру, лактози або вуглеводів; дитяче; рибне; вегетаріанське і так далі.

Однак, якщо Ви хочете замовити собі особливе харчування на борту, про це треба подбати заздалегідь, не менше ніж за 36 годин до вильоту. Причому ,зазвичай , роздача харчування в економічному класі починається саме зі спецхарчування, тому тим пасажирам, хто замовив особливе харчування воно дістається раніше за інші.

Особливу увагу під час польоту більшість пасажирів приділяє напоям, алкогольним та безалкогольним.

З останніх, зазвичай , пропонується газовані напої і соки. А з алкогольних - це різні сорти вин, пива та міцні алкогольні напої в числі яких джин, горілка, віскі.

Звичайно ,ставитись до цього питання варто з обережністю, так як в польоті на людину діють багато різних факторів, які можуть посилювати або ослаблювати дію алкоголю.

Не забувайте, що на деяких авіакомпаніях дозволено застосовувати досить жорсткі заходи (аж до наручників, з наступною передачею поліцейській владі і порушення кримінальної справи) до пасажирів, які не виконують правил поведінки на борту авіакомпанії.

Відомі випадки, коли командир екіпажу здійснював незаплановану посадку для передачі "порушника" поліції. Причому оплачував понесені авіакомпанією витрати (20-30 тисяч дол) "порушник" через суд.

Які правила перевезення тварин ?

З-за кордону Власники тварин можуть перевозити 1-2 належних їм собак або котів при наявності міжнародних паспортів, оформлених державними ветеринарними органами країн вивозу тварин, або за міжнародним ветеринарним сертифікатам, де повинні бути зроблені відмітки про те, що тварини клінічно здорові і вакциновані проти сказу. Вакцинація повинна бути проведена не раніше ніж за 30 днів і не пізніше 12 місяців до дати виїзду. Міжнародні документи обмінюються на ветеринарне свідоцтво.

При перевезенні тварини закордон ветеринарне свідоцтво про здоров'я тварини, що оформляється у ветеринарній державної клініці на протязі 3-х днів до дати вильоту з обов'язковим щепленням від сказу, змінюється на міжнародний ветеринарний сертифікат.

По території України домашні тварини перевозяться з ветеринарного свідоцтва встановленого зразка з відміткою ветеринарної служби аеропорту. Умови транспортування (наявність клітини, ціни за перевезення і т. д.) впізнаються у представників авіакомпаній при придбанні квитків.

Перевезення несупроводжуваних дітей

Несупроводжуваний дитина - це дитина, якого не супроводжує пасажир (особа від 18 років і старше), оплачує повну дорослий тариф і здатний відповідати за дитину на всіх етапах подорожі, включаючи зміну літаків / рейсів, формальності при реєстрації, митний і прикордонний оформленні і т. д.

Правила перевезення несупроводжуваних дітей на рейсах авіакомпанії:

  1. Вік дитини без супроводу - від 5 років до 12 років;
  2. Обов'язкова наявність свідоцтва про народження;
  3. Перевезення здійснюється тільки в економічному класі обслуговування і оплачується повний дорослий тариф (нормальний економічний тариф);
  4. Можливо стягнення додаткового збору за його обслуговування в аеропортах прибуття, який встановлюється авіакомпаніями. Збір оформляється в аеропорту безпосередньо перед вильотом;
  5. При оформленні авіаквитка агентами з продажу авіаквитків замовляється можливість послуги дитини без супроводу в бронюванні. Деякі авіакомпанії вимагають оформлення договору на перевезення дитини без супроводу (в 2-х примірниках). Один примірник передається в момент реєстрації представника авіакомпанії в аеропорту вильоту, 2-й примірник залишається у батьків (опікунів і т.д.).

Правила перевезення несупроводжуваних дітей на рейсах авіакомпанії, які виконуються за маршрутами в країни СНД:

  1. Вік дитини без супроводу - від 5 років до 12 років;
  2. Наявність документа, що посвідчує особу (свідоцтво про народження або закордонний паспорт) і візи, якщо того вимагають правила в'їзду / виїзду країни перебування;
  3. Перевезення здійснюється тільки в економічному класі обслуговування і оплачується повний дорослий тариф (нормальний економічний тариф);
  4. Можливо стягнення додаткового збору за його обслуговування в аеропортах прибуття, який встановлюється авіакомпаніями. Збір оформляється в аеропорту безпосередньо перед вильотом;
  5. При оформленні авіаквитка агентами з продажу авіаквитків замовляється можливість послуги дитини без супроводу в бронюванні. Деякі авіакомпанії вимагають оформлення договору на перевезення дитини без супроводу (в 2-х примірниках). Один примірник передається в момент реєстрації представника авіакомпанії в аеропорту вильоту, 2-й примірник залишається у батьків (опікунів і т.д.).

 

Що робити пасажиру в випадку відміни рейсу?

Стаття 105 Повітряного кодексу описує права пасажира у випадку, якщо авіаперевізник вирішить відмінити рейс. Частина 1 статті 105 передбачує, що авіакомпанія має повернути повну вартість авіабілету або невикористаних сегментів на протязі 7 днів, або змінити маршрут і відправити пассажира при першій можливості або в більш пізній термін при бажанні пасажира і в наявності вільних місць ( в відповідності з частиною 2 статті 104).p>

Відповідно до частини 1 статті 105 пасажир також має право на отримання грошової компенсації, яка передбачена частинами 5 і 6 статті 104 в випадку, якщо його не проінформували про відміну рейсу:

  • за 2 тижні до вильоту
  • в період не більше, ніж за два тижні до вильоту і не менше ніж за 7 днів до вильоту і запропонували зміну маршруту, що дозволитьвідправитися із пункту відправлення не пізніше, ніж через 2 години від запланованого часу вильоту і прибути в кінцевий пункт призначення не пізніше, ніж через 4 години після запланованого часу прибуття.
  • менше ніж за 7 днів до вильоту і запропонували зміну маршруту, що дасть змогу відправитися з пункту відправки не пізніше 1 години від запланованого часу відправки і прибути в кінцевий пункт не пізніше, ніж через 2 години від запланованого часу прибуття.

Що робити, якщо авіакомпанія відмовила пасажиру в перевезенні (овербукінг)?

Стаття 104 передбачує, що авіакомпанія повинна провести опитування пасажирів для виконання їх прав з метою виявлення бажаючих добровільно відмовитися від перельоту в замін на компенсацію. Крім того пасажиру мають запропонувати опції : повернути потраченні на покубку авіабілету гроші або змінити його маршрут (дату вильоту). 

Якщо пасажири які відмовилися добровільно від вильоту не знайшлися, авіакомпанія має повне право відмовити пасажиру або пасажирам в праві перевезення проти їх волі. При цьому авіаперевізник повинен виплатити компенсацію, яка передбачена частинами 5 і 6 статті 104: 

  • 250 євро для рейсів з дальність польоту до 1500 км.
  • 400 євро для рейсів з дальність польоту від 1500 до 3500 км.
  • 600 євро для рейсів з дальність польоту більше 3500 км.

Авіакомпанія має право зменшити компенсацію на 50%, якшо пасажиру пропонується заміна маршруту перевезення до його пункту призначення альтернативними рейсами, час прибуття яких не перевищує запланований час:

  • на 2 години для рейсів дальністю до 1500 км. 
  • на 3 години для рейсів дальністю від 1500 і до 3500км. 
  • на 2 години для рейсів дальністю більше 3500 км. 

У відповідності до частини 7 статті 104 виплата компенсації не звільняє авіаперевізника від обов'язку надати авіапасажиру на вибір послугу і повернення витрат, передбачених частиною 2 статті 104 (можливість повернути вартість білету або перенести виліт на іншу дату)
І частиною 5 статті 105 ( надання харчування, напоїв, номера в готелі і т.п.)

Відповіді на часті запитання

Які документи потрібні для реєстрації на рейс?

Для того, щоб пройти реєстрацію, пасажир повинен з'явитися на реєстрації не пізніше часу, вказаного перевізником. Якщо пасажир не зявляється вчасно ні місці реєстрації або з'являється без належних документів, перевізник має право анулювати бронювання місця для пасажира і не зобовязаний затримувати рейс.

На реєстрації пасажир повинен пред'явити:

  1. Оригінал квитка;
  2. Паспорт:

Якщо Ви - громадянин України і подорожуєте по території України, то Вам достатньо пред'явити при реєстрації внутрішньоукраїнський паспорт. Для дитини (до 16 років), котрий подорожує з дорослими пасажирами, обов'язкова наявність оригіналу свідоцтва про народження.)

Порядок перетину державного кордону України визначається діючим законодавством України, а також діючими міжнародними договорами.

Якщо Ви подорожуєте за межі України, то, окрім квитка, для Вас необхідною є наявність наступних документів:

  • паспорт громадянина України для виїзду за кордон;
  • дипломатичний паспорт;
  • службовий паспорт;
  • проїздний документ дитини;
  • посвідчення особи моряка;
  • посвідчення члена екіпажу.
  1. Віза

Заздалегідь з'ясуйте, чи необхідною є віза для Вашої подорожі. Якщо Ви не можете летіти в одну сторону, то дата Вашого повернення, вказана в квитку, не може бути пізнішою, ніж та, яка вказана в візі.

Якщо Ви здійснюєте переліт по туристичній візі, Вам необхідно мати при собі ваучер на проживання в готелі з адресою, телефоном готелю та відміткою про оплату.

  1. Бажаною є наявність медичного страхування на період подорожі.
  2. Транзитна віза

Якщо під час пересадки Ви не покидаєте аеропорт, і весь час знаходитесь в транзитній зоні, в такому випадку транзитна віза Вам непотрібна.

Квиток в одну сторону

Громадянин України має право придбати та здійснити авіапереліт по квитку в одну сторону в наступних випадках:

  • при виїзді на постійне місце проживання;
  • при наявності спеціальної візи (одруження, воз'єднання сім'ї, віза моряка);
  • при наявності річної (інколи 9-ти місячної чи 6-ти місячної візи з правом продовження) робочої візи
  • при наявності документів, котрі підтверджують Ваше постійне місце проживання в країні призначення.

У всіх інших випадках наявність квитка в два боки є обов'язковою .

Чи можна вилетіти на день раніше, ніж починається віза?

Необхідно мати дійсну візу на момент в'їзду в країну.

Варто відзначити, що вїздна віза діє з 00 години 01 хвилини від дати, котра вказана в візі.

Закінчення візи відповідно в 23 год. 59 хвилин від дати, вказаної в візі.

Навіть, якщо агенство продасть Вам квиток на день раніше, ніж вказано в візі, то під час реєстрації представник авіакомпанії вимагатиме, щоб на момент в'їзду в країну призначення термін дії візи вже наступив. Авіакомпанія понесе втрати у випадку Вашої депортації (по причині відсутності візи на час перетину кордону), і тому представник зробить все можливе, щоб не прийняти Вас на переліт.

Якщо представник авіакоомпанії не зверне увагу на неспівпадіння дат, то наступний контроль - офіцер прикордонної Служби України. Діалог є коротким : ні.

Коли необхідна транзитна віза?

Уточніть у Вашого агента, чи потрібною Вам буде транзитна віза.

Зазвичай, пересадка з рейсу на рейс відбувається в транзитній зоні, Ви не залишаєте аеропорт, і в такому випадку транзитна віза Вам непотрібна. Обов'язково уточніть у агента: чи потрібно Вам виходити з транзитної зони (переїзд в інший аеропорт, вимушена ночівля), в такому випадку необхідно мати транзитну візу. Слід пам'ятати, що: транзитна віза дозволяє знаходитися в державі тільки до 24 годин - у всіх інших випадках Вам необхідно отримувати звичайну візу.

(!)– Якщо Ви летите через США чи Австралію, то транзитна віза потрібна завжди. (В США транзитна віза необхідна навіть у випадку технічної посадки пасажирів!!!)

Де можна здійснити повернення квитка?

Як правило, повернення здійснюється в тому агенстві, де квиток був придбаний.

В виключних випадках (наприклад, якщо Ви більше не плануєте повертатися в країну, де був придбаний квиток) повернення може бути здійснене в представництві авіакомпанії, котра здійснює перевезення.

Як розраховується повернення по частково використаному квитку?

При купівлі авіаквитка уточніть у Вашого агента штрафні санкції (у випадку повернення) після початку перевезення.

Дуже часто, після того, як пасажир пролетів півмаршруту, квиток 100% не повертається.

Точну суму Вам назве агент після того, як побачить оригінал квитка.

Як можна перенести дати вильоту?

Квитки бізнес-класу (як правило) передбачають безплатну зміну дати в межах терміну дії квитка. Тарифи економ-класу передбачають штраф від 30 до 150 USD або ж взагалі не допускають будь-які зміни.

Про можливість зміни дат подорожі попередьте Вашого агента при купівлі авіаквитка. Можливо, Вам підійде більш строгий тариф, котрий передбачає зміни дат вильоту і прибуття безплатно (чи з мінімальним штрафом).

По Вашій вимозі агент надасть адресу представництва авіакомпанії чи генерального агента, котрий проведе дану операцію в пункті Вашого призначення.

Які документи необхідні для придбання авіаквитка?

Для купівлі авіаквитка при перельотах по Україні достатня лише наявність паспорта громадянина України.

Якщо Ви подорожуєте за межі України - необхідний паспорт для в'їзду за кордон ("закордонний паспорт") з в'їздною візою.

Який час зазначається у квитку?

В квитку завжди вказується місцевий час пунктів вильоту і прибуття.

Що таке вимушене повернення квитка?

Якщо авіакомпанія змінила час вильоту або скасувала рейс, Ви можете прийняти альтернативний варіант перельоту (запропонований авіакомпанією), чи повернути придбаний квиток.

В даному випадку повернення називається "змушеним"

Якщо Ви плануєте здійснити "вимушене" повернення, обов'язково поставте відмітку в авіаквитку в представника авіакомпанії про те, що Ваш рейс затримали або зняли. Якщо в квитку немає відмітки про затримку чи перенесення рейсу, можливо, повернення квитка буде здійснене відповідно до правил тарифу придбаного авіаквитка.

Коли можуть відмовити в реєстрації?

Перевізник може відмовити в перевезенні чи в подальших перевезеннях з причин безпеки чи порядку, чи якщо перевізник вирішить, що така дія є необхідна:

 

  1. Для виконання будь-яких законів, правил чи розпоряджень будь-якої держави, з якої, в яку чи через яку здійснюється авіапереліт;
  2. У випадку, коли поведінка, вік чи розумовий стан пасажира є таким, що:
  • Вимагає спеціальної допомоги перевізника, якої перевізник не може забезпечити;
  • Завдасть незручностей іншим пасажирам чи може викликати протест з їх сторони;
  • Веде за собою небезпеку чи ризик для цього пасажира чи інших осіб та майна;
  1. У випадку, коли пасажир не виконує певні вказівки перевізника, зроблені для забезпечення безпечного, ефективного і комфортного авіаперельоту всіх пасажирів;
  2. У випадку, коли пасажир проявив себе таким чином, що виник сумнів відносно безпеки при авіаперельоті даної особи;
  3. У випадку, коли пасажир відмовився пройти перевірку на безпеку, котру проводять працівники авіакомпанії;
  4. У випадку, коли не оплачений застосований проїздний тариф чи будь-які аеропортові збори, які належить оплатити;
  5. У випадку, коли пасажир не має всіх належних документів;
  6. У випадку, коли авіаквиток:
  • Придбаний незаконно;
  • Є недісним;
  1. Особа, котра надає авіаквиток, не може довести, що вона є саме тією особою, котра зазначена в графі "ІМ'Я ПАСАЖИРА".

В вищенаведених випадках перевізник залишає за собою право вилучити даний квиток.

Відповідальність перевізника за затримку рейсу, зміну розкладу, скасування польотів, заміни.

Перевізник зобов'язаний прикласти всі зусилля, аби перевезти пасажира і його багаж швидко (в розумних межах). Однак, у випадку виникнення обставин, котрі не залежать від авіакомпанії (в тому числі метеорологічних умов, надзвичайних ситуацій, деяких механічних проблем, стихійних лих, бунтів, особливих ситуацій в керуванні повітряним рухом, воєн, воєнних дій, безпорядків тощо), перевізник може без попередження відмінити або затримати рейс. Якщо ж перевізник затримує рейс або міняє розклад і пасажир не встигає, то перевізник повинен:

  • Перевезти пасажира на іншому зі своїх регулярних рейсів, на котрому є місце в тому ж класі обслуговування;
  • По бажанню пасажира, виплатити йому компенсацію вартості квитка.

Перевізник може без попередження здійснити заміну на іншого перевізника або інший авіарейс.